Terug naar overzicht

Training Van klagen naar knallen

  • Persoonlijke effectiviteit

Er wordt heel wat geklaagd binnen een organisatie. Bij de koffieautomaat, op de parkeerplaats en soms zelfs gewoon achter je bureau. Dat gebeurt niet zomaar. Een onduidelijk toekomstperspectief of taakgebieden en afspraken die niet helder zijn kunnen de oorzaak zijn van werkdruk, onzekerheid en dus uiteindelijk klagen binnen organisaties.

Wat zorgt er nou voor dat communicatie en samenwerking stagneert? Welke patronen spelen er binnen teams die ervoor zorgen dat er zoveel geklaagd wordt? En hoe kan je ermee omgaan? In de training Van klagen naar knallen leer je hoe je uit de dramadriehoek stapt. Stop met klagen, start met knallen! 

Inhoud 

In deze training komt onder andere de dramadriehoek – ontwikkeld door Stephen Karpman - aan bod. Dit model beschrijft veelvoorkomend gedrag dat de communicatie en samenwerking sterk belemmert. Je leert de verschillende rollen van dader, slachtoffer en aanklager kennen. Met deze training leer je om onbewuste gedragspatronen inzichtelijk te krijgen. Daarnaast krijg je handvatten om belemmerende patronen te doorbreken voor jezelf en voor jouw team. Laat je verrassen, inspireren en uitdagen met een ervaringsgerichte aanpak!  

Resultaat 

Na het volgen van deze training ben je op de hoogte van: 

  • jouw eigen gedrag en communicatie 
  • het gedrag en communicatie van de ander 
  • reflecties op jouw eigen houding in een gesprek 

Daarnaast ben je in staat om: 

  • verantwoordelijkheid te nemen over jouw gedrag en communicatie 
  • de verantwoordelijkheid bij de ander te stimuleren 
  • feedback te geven op dat wat je ervaart 
  • positiviteit en proactiviteit te vergroten 
  • helderheid te creëren door het formuleren van doelstellingen 

Programma  

Om de bovenstaande leerdoelen te behalen komen in de training Van klagen naar knallen de onderstaande onderwerpen aan bod. 

  • Introductie transactionele analyse 
  • Uitgangspunten en basisposities 
  • Egotoestanden en transacties 
  • Inzicht in eigen gedrag en transacties en die van de ander 
  • Drama ten top 
  • Casuïstiek - van klagen naar knallen toegepast 

Duur 

3 dagen 


Ook incompany

Al onze opleidingen worden ook incompany aangeboden. Hierbij volgt een groep collega's de opleiding op bijvoorbeeld de locatie van de organisatie. Vul het incompany aanvraagformulier in indien je deze opleiding incompany wilt volgen.

Informeer mij

Wil je een melding ontvangen als er nieuwe data zijn toegevoegd?

Maak een melding aan